Thought

Karakter Pasangan yang Dibutuhkan Seorang INFJ(s)

Pernah ga sih kalian berinteraksi dengan orang yang memiliki pemahaman atau penjelasan abstrak tentang sesuatu hal? Apakah kalian merasa sulit memahami maksud mereka? Apakah sulit untuk menyelami alam pikiran mereka? Apakah mereka cenderung introvert dan sulit mengungkapkan apa yang mereka mau? Mungkin orang tersebut adalah seorang INFJ.

mbti-tes

Sebelum aku menjelaskan lebih jauh mengenai INFJ dan cara memahaminya, sebaiknya aku jelaskan secara singkat apa sih INFJ dan jenis-jenis kepribadian lainnya berdasarkan indikator kepribadian MBTI. Indikator MBTI (Myers–Briggs Type Indicator) ini diciptakan oleh Isabel Briggs Myers yang merupakan seorang penulis dari Amerika Serikat bersama ibunya, Katharine Cook Briggs, berdasarkan teori oleh Carl Jung.

“The purpose of the Myers-Briggs Type Indicator® (MBTI®) personality inventory is to make the theory of psychological types described by C. G. Jung understandable and useful in people’s lives. The essence of the theory is that much seemingly random variation in the behavior is actually quite orderly and consistent, being due to basic differences in the ways individuals prefer to use their perception and judgment.” – Myers-Briggs Org

Indikator MBTI ini diciptakan agar teori tipe-tipe kepribadian yang diciptakan C. G. Jung lebih mudah dipahami dan dapat berguna di kehidupan banyak orang. Esensi dari teori ini diambil dari kebiasaan-kebiasaan acak yang sebenarnya cukup teratur dan konsisten dari perbedaan mendasar bagaimana seseorang menggunakan persepsi dan cara mereka menilai sesuatu hal.

Dari 16 jenis kepribadian yang dikreasikan oleh Isabel dan Katharine Myers, tipe kepribadian INFJ dinilai cukup unik. INFJ hanya memenuhi 1-2% populasi di dunia. Dari 1-2% tersebut, 2% dari populasi wanita dan 1% dari populasi pria. INFJ yang terkadang disebut sebagai the Advocate adalah singkatan dari Introversion, iNtuition, Feeling, and Judging. INFJ membutuhkan waktu sendiri untuk “charge” energi mereka karena mereka cenderung introvert. Mereka lebih fokus kepada konsep dan gagasan daripada fakta karena sisi iNtuition-nya, menentukan sesuatu lebih menggunakan perasaan dan sensitif (Feeling), dan lebih menyukai hal-hal yang lebih terencana dan teratur (Judging).

INFJ-Introduction

Dalam sebuah hubungan, INFJ menginginkan kehidupan yang berarti dan koneksi mendalam. Mereka mungkin tidak menjelaskan semuanya secara gamblang tetapi mereka menginginkan hubungan yang mendalam dengan sedikit orang (entah itu teman atau partner hidup). Walaupun terkesan sangat menjaga privasi, mereka tidak segan untuk sangat terbuka dengan orang yang telah mereka sangat percaya.

Dari sedikit penjelasan tersebut, mungkin itu alasan mengapa agak sulit untuk memahami dan bahkan mengetahui apa yang INFJ mau. Bagi kamu yang punya teman atau pacar yang berkepribadian INFJ, kamu perlu tahu apa sih yang INFJ butuhkan dari seorang partner atau sebut saja, pacar? Berikut adalah tujuh hal yang INFJ butuhkan dari pasangannya:

Pasangan yang Spontan

 Berdasarkan sifat INFJ yang hidupnya lebih teratur dan terencana, dibutuhkan pasangan yang sesekali dapat mengajak mereka melakukan hal-hal yang diluar rencana yang telah mereka buat. Bukan berarti hal-hal spontan yang ekstrim tapi lebih ke arah “spice things up” biar hubungan ga hambar dan membosankan. Karena sifat mereka yang teratur, hal-hal yang terlalu gila mungkin membuat mereka tidak nyaman (walaupun begitu, mereka enggan memberitahu jika mereka tidak nyaman).

Pasang yang Berkepribadian Kuat

INFJ menghabiskan waktu mereka untuk memahami dirinya sendiri. Mereka mempertanyakan konsep mengenai seperti apa mereka seharusnya menampilkan diri mereka karena mereka sering kali memikirkan mengenai efek apa yang akan terjadi jika mereka melakukan suatu tindakan. Mereka sering kali butuh seseorang yang tahu karakter mereka sendiri dan apa yang mereka mau dalam hidup.

Pasangan yang Praktikal

INFJ butuh pasangan yang lebih berpegang ke hal-hal yang nyata atau aktual daripada berpegang kepada hal-hal yang berbasis konsep atau ide saja. INFJ cenderung lebih kuat dalam membuat ide atau gagasan tetapi terkadang sulit bagi mereka untuk menjelaskannya dan melakukannya di dunia nyata. INFJ cenderung memiliki pemikiran yang abstrak dan hanya mereka yang dapat memahami 100%.

Pasangan yang Dapat Memaklumi Cara Kami Berbicara

Sekali lagi, INFJ memiliki cara pikir yang abstrak. Hal ini dilihat dari sisi “NF” yang mereka punya. Mereka lebih menggunakan ide (N) daripada fakta dan lebih menggunakan perasaan (F). Hal ini berpengaruh terhadap cara mereka menyampaikan maksud mereka yang abstrak. Butuh waktu dan pemahaman yang mendalam untuk mengetahui arti sepenuhnya dari kata-kata yang mereka sampaikan.

Pasangan yang Tidak Melampaui Batas

INFJ adalah pribadi yang sedikit sensitif. Mereka memiliki toleransi tinggi tapi mereka memiliki “batasan” yang jelas tentang sejauh apa mereka dapat mentolerir hal-hal yang tidak sesuai dengan nilai-nilai dan prinsip yang mereka pegang. Aku punya istilah “angry button.” Mereka tidak masalah jika kesabaran mereka diuji, satu kali atau dua kali. Tetapi jika jika itu berulang, mereka tidak segan untuk mundur menunjukkan jika kamu sudah melampaui batas. They have set boundaries and you shouldn’t cross that line.

Pasangan yang Menghargai Cara Mereka Memandang Dunia

INFJ memiliki cara pandang yang unik mengenai hal-hal di dunia. Terkadang mereka memiliki persepsi yang berbeda dari kebanyakan orang mengenai suatu hal. Pasangan mereka cukup menghargai cara pandang mereka dan sebaiknya lebih berusaha untuk lebih toleran akan hal itu karena mereka pun menghargai cara kalian memandang dunia. Perbedaan ada untuk menjadi keindahan, bukan akar dari konflik dan perdebatan.

Pasangan yang Menghargai Masukan (Nasihat)

INFJ sangat suka memberi nasihat. Memberikan nasihat adalah hal yang membahagiakan bagi mereka karena mereka dapat menolong orang lain dari nasihat yang mereka sampaikan. Terlepas dari diterima atau tidaknya nasihat yang diberikan, paling tidak pasangan mereka dapat menghargai masukan yang telah diberikan. Walaupun di atas dijelaskan bahwa INFJ butuh pasangan yang berkepribadian kuat dan tahu apa yang mereka mau, INFJ akan sangat senang bila nasihat mereka dapat membantu memecahkan masalah orang lain, karena itu bentuk kepedulian dan rasa sayang mereka.

Jadi itulah tujuh hal yang dibutuhkan dari pasangan seorang INFJ. INFJ tampaknya pribadi terkesan rumit, abstrak, dan memiliki prinsip yang kuat. INFJ juga cenderung memiliki pribadi yang tertutup dan hal itu sulit untuk sebagian orang dalam memahami mereka. Tapi pada dasarnya, jika mereka telah percaya sepenuhnya kepadamu, mereka akan sangat terbuka dan setia.

 

Baca lebih lanjut:

 

An Interview with Myself

Precaution:
If you are not comfortable to see someone flashing everything about his life, I recommend you to step away. But if you have any intentions to me OR you have a lot of free time and need to spend your time for something absurd. Please, be my guest.

The reason why I write on this post is because I think that human is such a dynamic creature. Human is shifting, drifting, from time to another time. Thus, I’d like to freeze my present moment and thought so in the future I can look this back and evaluate myself. Where have I been?

I believe that some moments, incidents, milestones, of more over some people who we meet can change some bits parts of our time line. Maybe it is changing the orders or perhaps it is forming the orders.

Enough talking much. This post exists because I read a book by Cambridge University Press where i found an article about a famous Cuban ballet dancer, Carlos Acosta. Let says that I am a public figure or something who were interview by Times, Esquire, or Nylon Magazine.

A phrase I use to often is…

I don’t know, maybe ‘I don’t know’

I wish people would take more notice of…

the practice of smoking in front of other people in public area. I don’t smoke but I appreciate other people’s choice but please consider us as non smoker.

The most surprising that happened to me was…

I got an award as one of the best students in my university era when I got the second highest GPA. I didn’t expect it to happen. I was just a ‘kinda playing around’ student.

I’m good at…

reading people. It doesn’t mean that i judge people. I just try to figure out who they are truly. I love to see live.

I’m very bad at…

swimming. Wanna be my couch, anyone?

The ideal night out is…

not going out. Watching movie or reading book with my own food comforts me.

You know me as me but in another life I’d have been…

a well-known psychologist.

The best age to be is…

now. I love my life now because life is special. I’ve surrounded by people who love and support me.

In weak moments I..

just believe and look into myself. I believe that God has his best plans for me and it’s just my job to pursuit them.

In a nutshell, my philosophy is this:

Everyone deserves to be happy, including me. Just do your life to the fullest. Choose your destiny, pack and go, reach whatever it is with or without company.

Here 100 Truths about me…

WHAT WAS YOUR:
1. Last beverage: mineral water
2. Last phone call: to Rizka
3. Last text message: to someone I’ve just known/ met
4. Last song you listened to: Infatuation – Maroon 5
5. Last time you cried: last 40 days when i missed my mom
HAVE YOU EVER:
6. Dated someone: yep
7. Been cheated on: nope
8. Kissed someone & regretted it: nope
9. Lost someone special: yes
10. Been depressed: yes
11. Been drunk and threw up: nope
LIST THREE FAVORITE COLORS:
12: Black
13: White
14: Red
THIS YEAR HAVE YOU:
15. Made a new friend: yes
16. Fallen out of love: nope
17. Laughed until you cried: yes
18. Met someone who changed you: yes
19. Found out who your true friends were: yessss
20. Found out someone was talking about you: yesssss
21. Kissed anyone on your friend’s list: nope
22. How many people on your friends list do you know in real life: mostly
23. How many kids do you want: 2-3
24. Do you have any pets: yes
25. Do you want to change your name: no
26. What did you do for your last birthday: buy something for my own
27. What time did you wake up today: 6 a.m.
28. What were you doing at midnight last night: chatting with someone intensively
29. Name something you CANNOT wait for: food
30. Last time you saw your Mother: 40 days ago
31. What is one thing you wish you could change about your life: one fragment of my childhood
32. What are you listening to right now: my own thought
33. Have you ever talked to a person named Tom: nope
34. Who’s getting on your nerves right now: rather not say
35. Most visited webpage: Instagram(?)
36. Whats your real name: Ramadan
37. Nicknames: Rama
38. Relationship Status: single and bit complicated
39. Zodiac sign: Aries
40. Male or female: Male
41. Primary School: SD Kartika II-2 Palembang
42. Secondary School: SMP N 9 Palembang
43. High school/college: SMA Muh. 1 Palembang
44. Hair color: black
45. Long or short: short
46. Height: 177 cm
47. Do you have a crush on someone: yesss
48. What do you like about yourself: my intuition
49. Piercings: no
50. Tattoos: no
51. Righty or lefty: right
FIRSTS:
52. First surgery: never
53. First piercing: never
54. First best friend: Diki
55. First sport you joined: Baseball
56. First vacation: Jakarta
58. First pair of trainers: –
RIGHT NOW:
59. Eating: –
60. Drinking: –
61. I’m about to: sleep
62. Listening to: Maroon 5
63. What time is it: 12.32 a.m
YOUR FUTURE:
64. Want kids: yes
65. Get married: yes
66. Career: a pro pastry chef (maybe?)
WHICH IS BETTER:
67. Lips or eyes: eyes
68. Hugs or kisses: hugs
69. Shorter or taller: taller
70. Older or Younger: younger
71. Romantic or spontaneous: romantic
72. Nice stomach or nice arms: nice arms
73. Sensitive or loud: sensitive
74. Hook-up or relationship: relationship
HAVE YOU EVER:
76. Kissed a stranger: nope
77. Drank hard liquor: nope
78. Lost glasses/contacts: dont even were those
79. Sex on first date: nope
80. Broken someone’s heart: yes
82. Been arrested: noooo
83. Turned someone down: yes 😦
84. Cried when someone died: yes
85. Fallen for a friend: yes
DO YOU BELIEVE IN:
86. Yourself: 100%
87. Miracles: yes
88. Love at first sight: yes
89. Heaven: yes
90. Santa Claus: no
91. Kiss on the first date: no
92. Angels: yes
ANSWER TRUTHFULLY:
94. Had more than 1 girlfriend/boyfriend at a time: no
95. Did you sing today: yes
96. Ever cheated on somebody: no
97. If you could go back in time, how far would you go: last 18 years
98. The moment you would choose to relive: –
99. Are you afraid of falling in love: no
100. Are you afraid of posting this as 100 truths: not at all

*sigh* I think that’s all. May y’all entertained. Let me sleep.

Nunggu di Bandara, Ngapain?

Kalo naek pesawat pasti ke bandara lebih awal dong ya, ngurus pajak bandara serta boarding pass-nya. Belum lagi kalo di jalan macet, terus jalan ga bisa dilewati sama sekali karena ada Kaiju atau Godzilla, atau ada banjir mendadak, belum lagi kalo ada dangdutan di pinggir jalan yang bikin jalan tersendat. Maka dari pada itu biasanya paling ga dua jam sebelum keberangkatan udah duduk manis di bandara.
 
mtf_ELhpD_248

nunggu penerbangan ke Kuala Lumpur

Lanjut Baca di Sini

CD Musik, Akankah Tinggal Kenangan?

Image

“It was the final day of business for the Virgin Mega-store chain in North America, which at its peak had 23 locations but by Sunday was down to two: the 57,000-square-foot, two-level New York outlet, and a smaller Hollywood shop that was also set to close.”
“The music chain Virgin France is planning to shut its store on the Champs-Elysées in Paris and declare itself insolvent, with reported debts of €22m (£18m).”

Virgin adalah salah satu toko retail hiburan terbesar di dunia yang didirikan pada tahun 1976. Virgin juga juga menjadi salah satu penjual Compact Disc (CD) music terbesar. Selain menjual CD, Virgin yang didirikan pengusaha terkenal asal Inggris, Richard Branson ini juga menjual berbagai hal menyangkut dunia hiburan lainya seperti buku, majalah, serta beragam souvenir. Lanjut Baca di Sini

Mission: Moving On | Status: Failed

If this topic makes your heart burns, please stop reading this. I don’t want a single comment left here saying ‘i got a panic attack’ or something. This is not a joke or something funny. I just give my empathy to those who cannot leave their past.

I have some reasons why i bring this topic on. I start from what i see in real life. Lately, people around me get them hard to stop on new phase of their life. They can not leave everything behind them. Some of them are happy to remember memories, but some other are not. Sometime they are good memories and the rest are bad. I think memories are the reason why someone can not move on. (more…)

2012 Playlist

I don’t know, maybe it’s too little too late to make a writing about “2012 playlist”. The playlist I get from my iTunes’ ‘Top 25 Most Play’ Playlist, my cell-phone’s playlist and little bit help from my ear-worms *giggle*. Here are twenty singles which I listened in 2012. The order of the list is alphabetical because it seems hard work to consider which the best of the best is. (more…)

Hsinnad’s 2011 Music Chart

Some people said it’s too late to give the countdown of my play list of 2011. Well I think, it’s okay, we are still in January. It might be fool if I do make this list in December 2012.

I want to straight to the point. My 2011’s play list was full of up beat music and drastically mellow tracts, from lady gaga to Adele, from Frankmusic to Demi Lovato, to Britney Spears to Anggun. It’s mixed together. The play list followed what my heart felt at that year. Music is all about soul, isn’t it? So, I have made a list of 20 most-played songs in 2011. Here they are:

20. Criminal – Britney Spears

criminal

I listened to all the songs from Femme Fatale but when I came to this track, I skipped it. I thought this song is lame. When the video was released, I watched it till the end. Then I said, damn! I love this!

19. Decorate – Yuna

This song is a song from Malaysian singer and composer, Yuna. A recording company from USA gave her chance to make this album. I love the other songs from the album. But this single is special for me.

18. Till the World Ends – Britney Spears

You know this song can make you dancing, jumping and rolling till you are tired. Dancing every time every where till the world ends. Spooky?

The video is awesome. But it’s little bit too much.

17. What are Words – Christ Medina

I knew this song from my Singaporean friend. He told me that this song is his favorite. He also told me the background of the song. At the first time I listened to the song, I cried. Should I cry?

16. Mon Meilleur Amour –Anggun

MMA is the second single from the 5th album of Indonesian-born singer, Anggun, Echos. It’s French edition. The music element of this song sounds so European, simple yet elegance. The song tells the story about someone who lost his love. The music video is cool, made in Rumania.

15. Do It in the A.M – Frankmusic feat. Far East Movement

I don’t know sure why I love this song. I just enjoy the beat and feel happy.

14. Je Partirai – Anggun

Anggun’s voice is smooth and strong in the same time in this song. I can feel the pain in minimalist music element.

13. Who Says – Selena Gomez

I love the lyric and also the music. The lyric can raise you up. Well its lyric sounds so girly, I just take the positive side that you can be whatever you want to be, just do it and never let people make you down.

12. Born This Way – Lady Gaga

This single is the perfect choice to open an album. Congratulation Mama Monster! Its words are so meaningful for many people.

11. Wish You were Here – Avril Lavigne

Here’s the other song which can make me cry in 2011. Just listen to this and you’ll know the reason.

10. Rolling in the Deep – Adele

One thing that can make me fall in love to this song is the sound of drum. It’s so intensive, shaking my ears off.

9. Skyscraper – Demi Lovato

I don’t wanna talk more about this song. I just don’t want to.

8. E.T. – Katy Perry

I like this single! Its lyric, music, and video clip are totally awesome. The concept made is total! The song of California Girls and Peacock mean nothing compared to this song.

7. Judas – Lady Gaga

A second single from Born This Way! The word of Ju-das… Juda-a-a-s! rotated in my mind for about one month! Damn you Gaga!

6. Titanium – David Guetta feat. Sia

This track is featured in David Guetta’s album. It’s just like a love at the first sight.

5. On the Floor – Jennifer Lopez feat. Pitbull

4. Someone Like You – Adele

Everybody knows this song. If you have just been dumped then listening to this song, never ever think to suicide!

3. Part Rock Anthem – LMFAO

Everybody is shuffling! LOL

Some people said this song didn’t deserve to be on the top of Billboard Chart for weeks.

Well, some other people said the contrary. It’s the matter of choice.

2. Moves Like Jagger – Maroon 5 feat. Christina Aguilera

Marron 5 is back with a catchy single. This song is fun! But actually I don’t like the Christina Aguilera’s part in this song. I can’t catch the connection.

1. Set Fire to the Rain – Adele

YAY! ADELE! Anyone doesn’t agree to me? Please raise your hand!

How to Learn Life

Most experiences in our lives that seemed difficult at the time become valuable lessons for the future. I believe that our past is like a map or guideline for me to step to the future. Julius Caesar ever said that experience is the teacher of all things. Experience teaches me how to choose right path to walk in. I learn from the past so I don’t enter the same hole at different time. The philosophy is like this. If you ever ate a slice of pineapple then you got stomachache, you might not eat pineapple again. You realize that eating pineapple makes your stomach in a bad condition. (more…)

Ini Punya Gue!

Aku pengen nulis ini karena:

Tweet

Tweet @Dillaaryani di atas mengingatkan aku pada luka lama yang telah lama terpendam. Sebuah dendam kesumat yang terungkit kembali. Beberapa tahun lalu seorang teman terpercaya berniat meminjam sebuah buku koleksiku *lupa buku apa*. Aku bilang padanya, “eh, jaga bukunya yah, jangan rusak, jangan terlipat, jangan basah, jangan kotor, apalagi robek”. “iya pasti kok”, jawab temanku dengan muka lugu. (more…)

Anggun – Echoes (An Album Review)

After she has sold million albums over 30 countries from four albums of hers. And has been hypnotizing us with his singles like “Snow on the Sahara”, “Chrysalis”, “In Your Mind” and “Crazy”. Now Anggun is back with her 5th-new album! ECHOES! It has been released at the end of May for the Indonesian Version. This album got the Platinum only one week after it’s released. The first single for Indonesia is “Hanyalah Cinta” or “Only Love” for International single. The single for French (un)release album is “Je Partirai”.

Anggun Echoes Cover

Indonesia and Malaysia Track List:

  1. Buy Me Happiness. (3:12)
     ”all those fancy things fail to make my heart sings”
  2. Hanyalah Cinta.(4:04)
    “semua yang telah aku dapat indah nan gemerlap. Satu hari kan pudar dan sinarnya akan hilang”
  3. Weapons. (3:10)
    “too strong to lose but you can’t choose. I stole your heart. Before you even know”
  4. Yang Terlarang (4:20)
    “yang terlarang kan terulang dan tak henti panggil hati ini”
  5.  Impossible (3:11) 
    “I change my mind and I don’t think it’s a crime. Go to run to where my heart desires”
  6. Eternal (3:56)
    “Though I can’t see but within me You’ll always live eternally.”
  7. Rollercoaster (4:31)
    “you catch me when I fall. As far as I can recall. With you I’m gravity define.”
  8. My Addiction (2:59)
    “This will be the last time. I wake up in your arms. There won’t be one last try.”
  9. A Stranger (3:49)
    “Looking in the mirror. I’m a stranger. To this land and air. Belong to elsewhere.”
  10. Cold War (3:59)
    “ruptured… of my soul and my mind. This lines to be defined.”
  11. Year of the Snake (4:41)
     ”wounds can heal but still the echoes. Lingering inside.”
  12. Silent Vow (3:15)
    “I have learned that a lie is another way to survive. Secret solidified.”
    Bonus Tracks:
  13. Berkilaulah.
  14. Only Love.
  15. Count on Me.
  16. Sorry.
  17. Always You (feat. Schiller). 

I love almost of the tracks. I adore the music that given in this album. A combination of pop, rock, orchestra and little bit world. She produced this album under her own label, April Earth for almost two years. Three of my favorite songs from this album is Only Love, Buy Me Happiness, and Silent Vow.

I hope this album will be the real ‘elevation’ of her carrier after her previous “hip-hop” album, Elevation.